چگونگی پیدا کردن دانشگاه

2015-06-19 00:02

چگونگی پیدا کردن دانشگاه‌ها و فهرست رشته‌های تحصیلی در اتریش

 

 

 

در ابتدای راه پذیرش در اتریش نیاز به داشتن اطلاعات کاملی در مورد دانشگاه ها و رشته های موجود در آنها می باشد .

مراکز آموزش‌ عالی‌ در کشور اتریش‌ شامل‌ دانشگاه‌ها، دانشکده‌های‌ هنرهای‌ عالی، مدارس‌ عالی‌فنی‌ و کالج‌های‌ تخصصی‌ می باشند . مراکز آموزش‌ عالی‌ اتریش‌ در زمینه‌ هنر و موسیقی‌ بسیار قوی‌ ‌ هستند . دانشکده‌ موسیقی‌ و آثار هنری‌ و دانشکده‌ هنرهای کاربردی‌ شهر وین‌ از مراکز قوی‌ هنری‌ اروپا به‌ شمار می‌آیند.

در این سایت نام تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در اتریش به ترتیب رنکینگ جهانی 2014 و با توجه به شهر آمده است . برای اطلاع از رتبه ی هر دانشگاه از لینک موجود در منبع استفاده کنید . همچنین می توانید اطلاعاتی از قبیل قدمت ، شهریه ، گروه ها و مقاطع ، آدرس ، شماره تماس ، سایت دانشگاه و صفحات دانشگاه در شبکه های اجتماعی را بیابید .

 

https://www.4icu.org/at/

 

 

در مرحله بعد شما احتیاج دارید که رشته ی موردنظرتان را در دانشگاه پیدا کنید و بدانید که در کدام دانشگاه رشته شما تحصیل می شود . برای این کار راه های مختلفی وجود دارد . یکی از این راه ها جستجو در سایت دانشگاه می باشد . شما می توانید لیست رشته ها را عموما در تمام سایت ها با نوشتن کلمه studienangebote در قسمت جستجو مشاهده نمایید . اما این راه با اینکه دقیق تر است ، طولانی و وقت گیر می باشد . یکی دیگر از این راهها کمک گرفتن از سایت های فعال در زمینه تحصیلی می باشد . شما از طریق این سایت ها با وارد کردن اسم رشته ی خود ، مقطع و ... لیستی از دانشگاه های مختلف را پیش روی خود خواهید داشت . این سایت ها عبارتند از :

 

1. وب سایت studienplattform.at

https://www.studienplattform.at/

 

این وب سایت که به دست انجمن دانشجویی دانشگاه هایی اتریش ÖH اداره می شود، شامل همۀ رشته و دانشگاه های اتریش است. این وب سایت تنها به زبان آلمانی است، به همین دلیل در صورتی که به زبان آلمانی آشنا نیستید، میتوانید برای به کارگیری آن به مترجم گوگل رفته و نشانی آن را برای ترجمه به زبان انگلیسی ارائه کنید.

در این وب سایت، افزون بر امکان جستجو بر اساس نام، مقطع و شهر مورد نظر، امکان بررسی رشته ها بر اساس دسته بندی در بخش دوم صفحه نیز وجود دارد.

همچنین در هنگام جستجو میتوان با کمک گزینۀ Unterrichtssprache Englisch، رشته هایی را که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، پیدا کرد.

 

2. وب سایت studienwahl.at

https://studienwahl.at/

 

این وب سایت که به دست موسسۀ OeAD اداره می شود، به دو زبان انگلیسی و آلمانی در دسترس است. در این وب سایت نیز امکان جستجو و همچنین بررسی رشته ها بر اساس موضوع وجود دارد. همچنین پالایش جستجو بر اساس مشخصه های مختلف امکان پذیر است. در تصویر، نمونۀ فیلترهای موجود در سایت دیده می شوند.

 

3. وب سایت studyguide.at

https://www.studyguide.at/

 

در این وب سایت، دانشگاه های اتریش و رشته های هر کدام فهرست شده اند. به کمک این سایت میتوانید فهرستی از همۀ رشته های ارائه شده در هر کدام از دانشگاه های اتریش را بیابید و دربارۀ آن اطلاعات بیشتری دریافت کنید. این وب سایت دانشگاه ها را بر اساس نوع دانشگاه (دانشگاه، دانشگاه هنر، دانشگاه علوم کاربردی) و رشته های ارائه شده در آن ها تقسیم بندی می کند.

 

4. وب سایت studyinaustria.at

https://www.studyinaustria.at/home/

 

در این وب سایت، اطلاعات فراوانی دربارۀ قانونهای مربوط به پذیرش، هزینه ها، روش دریافت پذیرش، انواع بورس، روال درخواست اقامت و همۀ مواردی که به اقامت و زندگی در اترش مربوط می شود، در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

 

5. وب سایت studienbeginn.at

https://www.studienbeginn.at/

 

در این وب سایت امکان آگاهی یافتن از تازه ترین شرایط ورود به رشته ها و دانشگاه های مختلف اتریش، شامل فهرست رشته های دارای آزمون ورودی، رشته های دانشگاه های هنر و پزشکی و … وجود دارد.

 

 

 

دیگر مطالب

تحصیل در اتریش

 

طرق مختلف برای مهاجرت به اتریش