کارت آبی اتحادیه اروپا

2015-06-19 00:06

کارت آبی اتحادیه اروپا

blaue karte eu österreich

 

 

افراد از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند تحت شرایط زیر با استفاده از "کارت آبی اتحادیه اروپا" به اتریش مهاجرت کنند:

  • کسانی که یک دوره تحصیلی حداقل ۳ ساله را گذرانده باشند.
  • کسانی که بتوانند مدرکی مبتنی بر پیشنهاد کار برای حداقل یک سال ارائه دهند که معادل استخدام بسیار واجد شرایط و تحصیلات آنها است.
  • کسانی که بتوانند مدرکی ارائه دهند مبتنی بر اینکه در شغل آینده خود حداقل دستمزد قبلاً شرح داده شده را بدست آورند:
    حداقل دستمزد ۲۰۱۳: هر سال ۵۴.۴۰۹/۵۰ یورو قبل از مالیات
  • به عنوان بخشی از تست بازار کار (روش نیروی مساوی) خدمات بازار کار بیان می دارد که در بازار کار اتریش هیچ کارگر مناسبی برای شغل
  • مورد نظر وجود ندارد.

 

 

کارت قرمز سفید قرمز اتریش به چه کسانی داده می شود ؟ به چه صورت است؟

ویزای ROT-WIESS-ROT به کسانی داده میشه که درسشون رو در اتریش تموم کردن و در مدت تعیین شده توسط اداره اقامت و اداره کار تونستن کار مرتبط با رشتشون رو پیدا کنن که حداقل درآمدش هم باید بالای ( فکر میکنم و مطمئن نیستم ) 27000 یورو در سال باشه
در این صورت میتونن درخواست این ویزا رو بدن و بعد از گذشت 3 یا 4 سال میتونن ویزای نوع WEISS- BLAU بگیرن که تقریبا از حقوق و مزایای یک شهروند میتونن برخوردار باشن

 

مهاجرت نیروی کار به اروپا با کارت آبی

کمیسیون اروپا برنامه اش را برای ارائه 'کارت آبی' یا 'بلوکارد' به متخصصان خارجی اعلام کرده است.این کارت که مشابه 'گرین کارد' یا 'کارت سبز' آمریکا طرح ریزی شده به عنوان مجوز اشتغال و اقامت در کشورهای اروپایی، برای مهاجران ماهر و خانواده های آنان، صادر خواهد شد.اتحادیه اروپا می گوید ظرف بیست سال آینده، به بیست میلیون مهاجر با مهارت های فنی و حرفه ای نیاز دارد و در حال حاضر با کمبود شدید متخصص در رشته های مهندسی و فن آوری رایانه روبرو است.


'کارت آبی' که از همتای آمریکایی خود محدودیت های بیشتری برای دارنده آن در بر دارد، باید از سوی همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مورد تایید قرار گیرد.خبرنگاران می گویند هدف دیگر ارائه این طرح، جلوگیری از فرار مغزها به سوی بازار کار در آمریکاست..مارک ماردل خبرنگار بی بی سی در بروکسل می گوید، این یک برنامه جنجالی است و از هم اکنون مشخص است که بعضی از کشورها با آن مخالفت خواهند کرد.


بریتانیا، ایرلند و دانمارک از جمله کشورهایی هستند که ممکن است از طرح جدید جذب نیروی کار ماهر پشتیبانی نکنند.قامات بریتانیایی می گویند در حال بررسی این طرح هستند. اما به گفته خبرنگاران، به نظر نمی رسد دولت بریتانیا، علاقه ای به این برنامه داشته باشد و نظام امتیازی را ترجیح می دهد.


نگرانی کشورهای فقیر

و زمانی که مهاجران نهایتا به کشورهای خود بازگردند، چنانچه بسیاری چنین می کنند، مهارت های تازه ای آنها می تواند به بهبود استانداردهای زندگی در کشور مبدا کمک کند.البته در همین حال منتقدان 'کارت آبی' هم نگرانند تلاش اروپا برای جذب نیروی کار ماهر، به افزایش فرار مغزها از کشورهای فقیرتر منجر شود.فرانکو فراتینی، کمیسر قضایی اتحادیه اروپا گفته است هدف این طرح بازکردن درهای این اتحادیه نیست.ه گفته او: "این سیاست درهای باز نیست ... این سیاستی است که بر اساس تصمیم یک کشور عضو، گروهی از مشاغل انتخاب می شوند. اگر کشوری به مهندس یا پزشک نیاز دارد، باید تصمیم بگیرد چه تعداد و بعد ما رویه ای هماهنگ را برای اجرا در اختیارش می گذاریم."


برای گرفتن 'کارت آبی' متقاضیان باید مدرک تحصیلی تایید شده خود را ارائه کنند و حداقل سه سال در رشته مورد نظر تجربه کار حرفه ای داشته باشند.


آنها باید بتوانند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک فرصت شغلی یک ساله پیدا کنند که شهروندان اروپایی متقاضی انجام آن نباشند.بعد از دریافت، دارندگان 'کارت آبی' و خانواده ی آنان، اجازه کار، اقامت و مسافرت در کشورهای این اتحادیه را بدست خواهند آورد.اعتبار این کارت دوسال خواهد بود، قابل تمدید است و به دارنده آن پس از پنج سال به طور خودکار اقامت دائم داده می شود.

دعوای ۳۰ یا C
در گوشه و کنار اروپا بر سر مسئله مهاجرت تنش شدیدی میان سیاستمدارن وجود دارد. آنها می دانند که رای دهندگان نسبت به مسئله مهاجران نگرانند و در مقابل، شرکت های تجاری نیز هر چه بیشتر به فارغ التحصیلان هندی و چینی نیاز دارند.کشورهای اروپایی و آمریکایی، به طور گسترده به جذب نیروی کار متخصص می پردازند.کشورهای درحال توسعه نگران هستند که مهاجرت بسیاری از کارگران ماهر به خارج، هزینه سنگینی برای کشورها مبدا به همراه دارد.


آنها استدلال می کنند که پولی که صرف تحصیلات عالی جوانان خود کرده اند با خروج آنها از کشور هدر می رود و به علاوه ممکن است طبقه سرمایه گذار و تولیدکننده را نیز از دست بدهند.با این حال اکثر مطالعات نشان می دهد که مهاجرت بخش های تحصیل کرده و ماهر در دراز مدت بیش از آنکه به ضرر این کشورها باشد به نفع آنهاست.برای مثال پولی که کارگران مهاجر برای خانواده های خود بازپس می فرستند به اقتصاد این کشورها کمک می کند.


کارت سبز
- ارائه اقامت دائم به دارنده
- اعتبار ده ساله، قابل تمدید
- مجوز اقامت، کار و سفر در آمریکا
- پنج راه دریافت کارت: استخدام، ارتباط فامیلی، قرعه کشی، سرمایه گذاری، یا اقامت قبل از ۱۹۷۲
- تابعیت آمریکایی پس از پنج سال


کارت آبی
- اقامت دائم به دارنده نمی دهد
- اعتبار دو ساله، قابل تمدید
- مجوز اقامت، کار و سفر در اروپا
- متقاضی باید قرارداد یک ساله کار در اتحادیه اروپا را داشته باشد
- اقامت دائم به صورت خودکار بعد از پنج سال